9 de desembre del 2009

Llums de Nadal

Ja se sap, dir que hi ha crisi queda molt bé, encara que mentim. Encara que hi hagi gent sense llum (ja no diré ni tan sols sense menjar) i encara que haguem encès 50 km de llums de Nadal en una sola ciutat, tres setmanes abans de Nadal. Visc-a(?) Barcelona!
.
Doncs bé, tothom diu que són cars, no? I cap polític ens fa ni cas, no? Però potser és perquè no sabem argumentar bé, no creieu?
Són cars? Si, però també generen un munt de beneficis i fan augmentar el consum en la majoria de gent, fet que (suposadament) és bo per a la nostra economia. Potser caldria fer-se altres preguntes, anar més enllà de la qüestió econòmica: contaminen? tenen algun efecte en la ment humana?
De temes mediambientals no hi entenc, però és obvi que es pot parlar de contaminació lumínica extrema. De neurologia i psicologia encara n'entenc menys, però també és obvi que si quan hi ha més llumetes comprem més, deu ser per algo.
I ara deixeu-me afegir quelcom més, ni que sigui a tall de curiositat. Com molts ja sabreu, el meu nervi òptic va lent a l'hora de portar la informació visual al cervell. Què creieu que passa quan al meu ull li arriben moltes informacions visuals lumíniques diferents? Ja us ho dic jo: és com quan teniu un examen i teniu tant de temari per estudiar que no sabeu per on començar i us col·lapseu; el meu nervi òptic també es col·lapsa durant uns segons en que només veig llumetes disperses. Això, com deureu suposar, em diverteix enormement i em dóna encara un altre motiu més (per si no en tenia prous) per agraïr al meu alcalde aquestes llums de Nadal tan precioses i amenitzants.
.
P.D. consti que tan ecologistes com associacions de deficients visuals han fet ja diverses campanyes (aquí o en altres llocs) per demanar que l'ús de llums nadalenques sigui, com a mínim, moderat.

2 comentaris:

  1. Què vols dir amb lo de que mentim dient que hi ha crisi?

    I em sap greu però sí, aquestes parides de llums, trenets, caramels... Donen moltíssima més pasta de la que valen, sempre. Oi que una empresa no contracta un empleat si no guanya més amb ell del que li paga? Doncs amb les putes llumetes passa el mateix, la diferència és que elles treballen de nit, com les putes xDD...(Ja ho he dit, ***** llumetes...)

    ResponElimina
  2. Dic q ens menteixen dient que hi ha crisi xq trobo il·lògic parlar de crisi mentre a l'altra punta del món hi ha gent morint de gana. L'economia, de fet, no ha caigut en picat en la major part de casos, simplement s'ha estancat, no ha seguit pujant com voldrien els especuladors i els polítics...

    I lo de les p* llumetes ja ho entenc, però és q em foten molt xq clar... travessar gran via i veure tantes llumetes q al final et perds i no veus ni el semàfor ni res, fot por, sincerament.

    ResponElimina